Julkaisut
2026
2025
Jantunen, A. (2025). Principals' Views about Diversity in Finnish Schools (väitöskirja)
Kilpi, N., Ouakrim-Soivio, N., Minkkinen, L. & Söyrinki, S. (2025). Oppimistuloskehitys ja koulutuspoliittiset toimet Pohjoismaissa ja Virossa 2010-luvulta 2020-luvun alkuun. Koulutuksen tutkimuslaitos, Raportteja ja työpapereita. 13. Jyväskylän yliopisto, Koulutuksen tutkimuslaitos. DOI: https://doi.org/10.17011/ktl-rt/13
Muhonen, H., Pakarinen, E. & Lerkkanen, M.-K. (2025). Is teachers' professional vision visible in the classroom? Exploring the links between teachers’ knowledge-based reasoning and observed classroom interactions. Learning and Instruction.
2024
Muhonen, H., Saranko, L., Alasuutari, M., Lerkkanen, M-K. (2024). Kaksivuotisen esiopetuksen kokeilun opettajien käsityksiä viisivuotiaiden lasten esiopetuksen ja varhaiskasvatuksen eroista.Journal of Early Childhood Education Research Volume 13, Issue 2, 2024, 215–246)
Sulkanen, M., Saranko, L., Alasuutari, M., Lerkkanen, M-K. Viisivuotiaiden kaksivuotisen esiopetuksen kokeilu – Esiopetuksen ja varhaiskasvatuksen laadun vertailua. Yhteiskuntapolitiikka 89 (2024):5–6)
